Saturday, September 12, 2015

TAŠKICE TETE MILICZE! NJIMA SAM ODUŠEVLJENA, I ČISTO DA SE MAKNEM OD KLASIKE POIGRALA SAM SE RECEPTOM ZA TIJESTO I PUNILA GA OMILJENIM NADJEVIMA.






Aaal’ je mirisaloooo i u ustima se topiloooo….. i rekli mi da čuvam recept za sebe, ono kao velike tajne nas manjih majstora kuhinje ;-)
SASTOJCI
tijesto
300 g oštrog brašna
300 g mekog brašna
250 g omekšalog margarina
200 g čvrste, bijele masti
2 paketića vanilin šećera
2 žlice meda
2 čepa rakije
2 žlice bijelog octa

 
7 žlica hladne vode

NADJEV OD MAKA
100 g mljevenog maka
50 g mljevenog keksa
4-5 žlica šećera
2 žlice mljevenog rogača
2 žlice pekmeza (npr. kruška)
2 žlice meda
200 ml vrućeg mlijeka

NADEV OD PEKMEZA
400 g pekmeza po želji (npr. kruška)
50 g sjeckanih oraha/lješnjaka
50 g mljevenog keksa

 
1 žlica meda

PRIPREMA
1.
Umijesiti meko tijesto od navedenih sastojaka (i ne se poplašiti mirisa octa i rakije, isparit će kad se taškice ispeku).
2.
Staviti tijesto na par sati u hladnjak ili ako vam se žuri – na pola sata u zamrzivač. Dotle pripremiti nadjeve:
3.
Mak pomiješati sa šećerom, rogačem i keksima. Uzavriti mlijeko s medom, razmutiti pekmez i izmiješati s makom. Staviti na kratko u hladnjak da očvrsne.
4.
Pekmez razraditi s medom, umiješati kekse i orahe.
5.
Na pobrašnjenoj podlozi valjati tanko tijesto (moje je bilo ekstra tanko, negdje 2-3 mm) i okruglim modlama izrezivati oblike – ja sam tijesto za taškice s makom izrezivala cvjetić modlicom promjera 7, 5 cm, a za taškice s pekmezom modlicom promjera 6 cm. No, to je proizvoljno.
6.
Uzeti kistić i u jednu manju posudicu uliti malo hladne vode. Navlaženim kistićem premazati rubove tijesta, puniti nadjevom (po žličicu na svaki krug), preklopiti i lagano prstima potisnuti rubove. Tijesto će se tako odmah slijepiti.
7.
Meni je ponestalo nadjeva kod zadnjih 6 taškica (razlozi sigurno znani, hehe), pa sam pomiješala malo kokosa i meda s mlijekom, i time punila zadnje komade.
8.
Peći na 180*C petnaestak minuta, tople uvaljati i/ili posipati šećerom u prahu pomiješanim s vanilin šećerom.

Posluživanje
Naravno, koristila sam svoj domaći pekmez od krušaka zamirisan cimetom, đumbirom, klinčićima i rumom.
Kolačića ispadne dosta… poslužite ih uz mlijeko, kavicu, čaj… i budite sigurni da ste ih od samih sebe (!) sklonili na sigurno.
Već su naručene repete, ajme mene…

http://www.coolinarika.com/




0 comments:

Post a Comment